dinsdag 15 april 2014

Paashaas met eitjes


Als u dit ziet, wat denkt u dan? Een kaart in de vorm van een paashaas? Nee, dat is het niet, het is een paashaas zoals u de paashaas kent, namelijk met een mandje met eitjes op de rug. De basis van het idee hiervoor vond ik op Pinterest.


Op deze foto, waar ik u de achterkant van de paashaas laat zien, ziet u duidelijk hoe het mandje bevestigd is aan het kopje van de paashaas. Omdat volgens mij het principe van het maken van doosjes wel bekend is, beperk ik mij in dit bericht u uit te leggen hoe ik de paashaas heb gemaakt.

Als u nog eens goed naar de onderstaande foto kijkt, herkent u dan de vormen die er gebruikt zijn?


Ziet u ze? De paashaas is opgebouwd uit slechts 3 verschillende vormen waarvan 2 vormen gebruikt zijn in verschillende maten.


de 3 vormen: hart, cirkel en ovaal

De hartvorm vormt de basis van het kopje van de paashaas. Deze hart-vorm gebruikt u op de 'kop' en dan plakt u de andere vormen daarop. U tekent met een zwarte fijne marker nog wat details en dan heeft u het kopje van de paashaas klaar. Simpel? Ja, toen ik het eenmaal wist vond ik van wel!

Als laatste nog een close-up van het mandje. Daar zijn natuurlijk de eitjes in te vinden. En om te zorgen dat de eitjes niet breken, liggen ze op een bedje van stro.


Het bedje van stro is gemaakt met smalle papierstroken. Hiervoor gebruikte ik uit mijn oude doos de stroken papier van filigraan en papuela.

Geen opmerkingen: