zondag 13 april 2014

Paasmandje met eitjes

In de supermarkten liggen de chocolade eitjes al weer een tijdje in de schappen. Een teken dat de pasen nadert.  En onder het knutselen is het toch lekker om te snoepen en als je dat uit een leuk zelf gemaakte mandje kunt pakken, dan smaken ze nog lekkerder! En ik kan het weten.

Ik raakte geïnspireerd door een Japans filmpje op Youtube en maakte daarna deze mandjes.


De ondergrond van deze mandjes stanstte ik met een Scallop Circle Die. Ik zelf gebruikte daarvoor de Grand Nestabilities van Spellbinders.

Op de foto hieronder een close-up van het mandje. Hier ziet u duidelijk dat de scallop's als het ware 'geschulpt' over elkaar liggen.


Voor het mandje gebruikte ik de creatable Cirkels LR0180 van Marianne Design. Om het mandje te kunnen maken, knipte ik de gestanste vorm als volgt in:


Daarna plakte ik de scallop's in kleine stukjes over elkaar heen. En zo vormde ik het mandje.

Tip
De diepte van de insnede bepaalt de grootte van de bodem en de hoogte van het mandje.

Alle vormen stanste en sneed ik uit foam-platen van Joy! Crafts.  Dit is steviger en wat dikker dan karton. Daarnaast geeft dit foam volgens mij een sfeervollere uitstraling.

Geen opmerkingen: