zondag 27 april 2014

Een deel van een stempel gebruiken

Ik doe het zelf meestal, en ook op kaarten van anderen zie ik het …. de drang om stempels in zijn geheel te gebruiken. Maar dat hoeft helemaal niet. Een deel ervan gebruiken kan ook een leuk effect geven.


Met deze kaart wil ik u laten zien dat een deel van een stempel gebruiken prima kan. Voor deze kaart koos ik voor de Marianne Design Stempel TC0831 Lilies.

De werkwijze

Eerst bracht ik de rechthoeken op kleur met PanPastel. Hierbij maakte ik ook gebruik van Dutch Doobadoo stencil Faded Dots 470.715.04 in combinatie met Versamark. 


Op de plekken waar ik Versamark Inkt heb aangebracht, wordt de PanPastel een tintje donkerder. Toen ik klaar was met het aanbrengen van de PanPastel fixeerde ik de rechthoeken met Ghiant Basic Spray


Toen de fixatie opgedroogd was, ging ik met de Marianne Design Stempel TC0831 Lilies aan de slag. 


Ik volgde hierbij de volgende stappen:
  1. Allereerst maakte ik met Versamark Inkt een stempelafdruk
  2. Daarna bestrooide ik het met witte embossingpoeder. Daar waar de Versamark Inkt zit, hecht de poeder zich.
  3. Als laatste verhitte ik deze poeder waardoor de poeder smelt.
Ik hoop u met deze kaart op het idee gebracht te hebben ook eens te experimenteren met gedeelten van stempels. 

Geen opmerkingen: