donderdag 6 maart 2014

PanPastel en Versamark

PanPastel en stempelen … een mooie combinatie. Combineren met Versamark geeft u de mogelijkheid tot het creëren van andere effecten.


De licht bruine bloemen (Twigs) op deze kaart hebben als basis een Versamark stempelafdruk. De donker bruine bloemen zijn gestempeld met Memento Rich Cocoa.

Wat heeft u nodig?


Met de Nellie Snellen Multi Frame Dies MFD060 Photo Frames heb ik eerst alle vierkanten gestanst. Daarna heb ik voor elk vierkant de hieronder staande stappen doorlopen.

Hoe werkt het?

Stap 1
Een stempelafdruk gemaakt met de Leane Creatief Stempel Twig met Versamark Inkt.



Stap 2
Het hele vierkant ingekleurd met PanPastel Burnt Sienna Tint 740.8 en daarna met PanPastel Burnt Sienna 740.5 vanuit de onderkant van het vierkant een iets donkere  tint aangebracht



Stap 3
Met Burnt Sienna Tint de overgangen gelijkmatiger gemaakt.



Stap 4
De Panpastel gefixeerd met Ghiant Fix Basic en daarna weer een stempelafdruk gemaakt met de stempel Twig. Dit keer heb ik daarvoor de stempelinkt Memento Rich Cocoa gebruikt.



Om het vierkant af te maken heb ik met de Xcut Small Palm Punch Daisy bloemetjes geponst en deze op de gestempelde Twig  geplakt.


Excuses voor de niet altijd even scherpe en/of mooie foto's. Ik denk maar zo, fotograferen is ook een vak en ik ben geen fotograaf! Desondanks hoop ik dat jullie toch wat aan deze uitleg hebben.

Geen opmerkingen: