woensdag 19 december 2012

Xcut Tags & Booplates

Op de achtergrond van deze kaart het ik het ColorCore karton gebruikt van Coredinations. De embossingfolder Rays and Retro Circles heb ik gebruikt. Eerst heb ik geëmbost, daarna geschuurd en als laatste heb ik met de ink blending tool de distress inkt aangebracht op de 'kaal' geschuurde delen. Op het notitieblokje heb ik een variatie van de dubbele ink blending techniek toegepast. Door bewust de distress inkt nog 'nat' te laten zijn, blijft de embossingpoeder ook op andere delen zitten dan de vlinder. Dit geeft een ander effect.
De bookplate komt overigens af van de Xcut Tags and Bookplates mal. Deze mal vond ik te lang voor de kleine tekst 'succes' en heb ik ingekort door deze 2 keer te stansen. De volgende stappen heb ik uitgevoerd:
- de bookplate gestanst
- het papier uit de mal gehaald en daarna opgeschoven
- het uiteinde weer in de mal teruggedrukt, maar niet tot aan het einde
- bij het andere uiteinde steekt het papier nu uit
- daarna nog een keer de bookplate gestanst

Geen opmerkingen: