zondag 18 november 2012

Dubbele ink bleding techniek

De achtergrond heb ik met de Rays and Retro Circles van Sizzix geëmbost. Het designpapier had ik nog van een voorgaand jaar liggen, maar ik vond het mooi combineren met de warme Steenrode kleur van Papicolor Original karton. Het rechthoekige kaartje met de tekst heb ik gemaakt met de dubbele ink blending techniek. De volgende stappen heb ik daarbij uitgevoerd:
- het hele kaartje "volgekleurd" met de ink blending tool met Distress inkt
- met Adirondack inkt de steenrood gekleurde stempelafdrukken gemaakt
- de tekst met Versamark gestempeld, embossingpoeder erover en verhit
- een deel van het kaartje opnieuw "volgekleurd"  met de ink blending tool met Distress inkt
Omdat de geëmboste tekst geen kleur opneemt, komt deze nu door de groene kleur heen.

Geen opmerkingen: